Polacy pokochali zakupy w dużych sklepach. Większość z nas odwiedza je dość regularnie. Jakie punkty są na naszej liście, gdy odwiedzamy galerie handlowe? Warszawa i inne duże miasta pod tym względem nie odbiegają od mniejszych miejscowości.
Nie tylko dla łowców okazji
Galerie handlowe w Warszawie cieszą się niesłabnącą popularnością. Dla wielu osób to idealne miejsce na zrobienie różnorodnych zakupów. Ich atrakcyjność rośnie w sezonie wyprzedażowym. Łowcy okazji to część odwiedzających. Pozostali klienci doceniają wygodę, jaką zapewnia nowoczesny sklep wielkopowierzchniowy. Każda galeria ma własne portfolio marek, którym wynajmuje lokale. Większość z nich jest także w innych obiektach tego typu. Popularność poszczególnych firm jest różna, jednak łatwo znaleźć te kategorie sklepów, które są odwiedzane najczęściej.
Zakupy w popularnych sieciówkach i butikach
Sklepy odzieżowe to jeden z głównych powodów, dla których odwiedzamy galerie handlowe. Warszawa statystycznie ma najwięcej polskich i zagranicznych marek w obiektach tego typu. Centra handlowe skupiają marki z różnych półek cenowych. Począwszy od niskobudżetowych sieciówek po salony znanych projektantów mody. Ogromny wybór sprawia, że klient może swobodnie porównać ofertę, jakość i ceny. W ostatnich latach sporym zainteresowaniem cieszą się też droższe butiki. Polscy konsumenci stali się bardziej zamożni, więc chętniej sięgają po produkty, które kiedyś były poza ich zasięgiem finansowym.
Sklepy obuwnicze i galanteryjne
Zakupy odzieżowe to nie wszystko. Codzienna lub odświętna stylizacja wymaga jeszcze dodatków. Naturalnym jej uzupełnieniem są salony obuwnicze i galanteryjne. Chcąc kupić buty, torebki czy paski także wybieramy galerie handlowe. Warszawa i inne, duże miasta stawiają na sklepy z dobrą galanterią skórzaną. Dla szerokiego grona klientów to inwestycja w wizerunek. Podobnie jak w przypadku sklepów odzieżowych, również obuwie i dodatki są dostępne w różnych cenach. Coraz większą popularnością cieszą się firmy nieco droższe. Konsumenci rozumieją, że za wyższą ceną idzie jakość.
Supermarkety jako alternatywa dla sklepów osiedlowych
Nieodłącznym elementem galerii handlowych w Warszawie są hiper i supermarkety. Jeszcze dekadę temu to właśnie one były sercem dużych obiektów komercyjnych. Ich powierzchnia w kolejnych odsłonach sklepów wielkopowierzchniowych jest sukcesywnie zmniejszana na korzyść marek odzieżowych. Nadal jednak stanowią jeden z najważniejszych elementów galerii. Supermarkety odwiedzamy niejako przy okazji innych zakupów. Bywają jednak klienci, którzy przyzwyczaili się do konkretnej firmy na tyle, że omijają małe sklepy w bliskim sąsiedztwie.
Co jeszcze lubimy w galeriach handlowych? Drogerie, perfumerie, apteki. To tam wykupujemy recepty, wybieramy podstawowe artykuły higieniczne czy prezenty dla najbliższych.