Jak zadbać o zdrowy sen?

zdrowy sen

Z badań wynika, że coraz więcej z nas cierpi na bezsenność. Stres, natłok obowiązków, zła dieta, to wszystko może utrudnić spokojne zasypianie i regenerację organizmu. Co zatem robić, aby cieszyć się przyjemnym i długim snem? Poniżej podajemy kilka przydatnych porad.

Dobry materac to podstawa

Po pierwsze warto zadbać o wygodę. Wiele osób nadal wybiera pozornie praktyczne rozwiązanie, jakim jest sofa lub kanapa. Jednak często takie posłanie nie ułatwia przyjęcia odpowiednie postawy w trakcie snu. Warto zatem zdecydować się na zakup odpowiedniego materaca. Na rynku dostępne są różne modele, które zaspokoją indywidualne potrzeby każdego. Świetnym wyborem może okazać się jeden z materacy Tempur, które od lat cieszą się dobrą opinią i pozytywnymi komentarzami zadowolonych klientów. Przykładowy model można zobaczyć na salonsnu.pl/materace-tempur/569-materac-tempur-sensation-supreme. Materace te wykonane są z innowacyjnej pianki, która dopasowuje się do ciała pod wpływem temperatury i wagi. Takie rozwiązanie przyczynia się do redukcji nacisków i pomaga cieszyć się długim i spokojnym snem.

Jaki dzień, taka noc

Drugim czynnikiem mającym ogromny wpływ na nasz wypoczynek w nocy jest to, jak funkcjonujemy w ciągu dnia. Dobrze zbilansowana dieta, która dostarczy wielu składników odżywczych może poprawić jakość wypoczynku. Ogólnie wiadomo, że witaminy z grupy B, magnez, żelazo czy wapń wpływają na nasz nastrój i sen. Warto zatem zadbać o zdrową, zbilansowaną dietę, pełną warzyw i owoców.

Ważne również, aby w ciągu dnia znaleźć czas na wysiłek fizyczny, najlepiej na świeżym powietrzy. Ruch poprawia metabolizm, krążenie oraz ma wpływ na gospodarkę hormonalną. To z kolei znacznie wpływa na jakość snu.

Wieczorne rytuały, a jakość snu

Trzecim czynnikiem wpływającym na nasz wypoczynek są czynności, jakie wykonujemy krótko przed snem. Wielu z nas spędza wieczory przed telewizorem, często sięgając przy tym po niezdrowe przekąski. Oba te zwyczaje mogę obniżać jakość naszego snu. Gdy jemy coś krótko przed snem, nasz organizm skupia się na trawieniu i pozyskiwaniu składników odżywczych, zamiast na regeneracji. Dlatego warto trzymać się zasady, by ostatni posiłek spożywać do 3 godzin przed snem. Wtedy nasze ciało i umysł będą mogły się odprężyć i zrelaksować. Należy również wyłączyć telewizor przynajmniej na godzinę przed porą snu. Niebieskie światło jakie emituje ekran telewizora niekorzystnie wpływa na nasz rytm dobowy i jakość snu. Dotyczy to także ekranów smartfonów czy komputerów. Lepiej zatem ostatnie chwile przed snem spędzić na przykład na lekturze ulubionej książki, co pozwoli nam się wyciszyć i naprawdę zrelaksować.

Ważnym czynnikiem wpływającym na jakość snu, jest ogólna atmosfera panująca w sypialni. Praktycznym zwyczajem jest codzienne, wieczorne wietrzenie sypialni. Świeże powietrze i niższa temperatura sprzyjają zasypianiu. Natomiast zbyt wysoka temperatura może powodować wybudzanie się ze snu. Wiedzą to także producenci materacy, którzy w swojej ofercie mają produkty ze specjalną warstwą chłodzącą. Przykładem może być Tempur Firm z technologią CoolTouch. Więcej o tym modelu dowiesz się z salonsnu.pl/materace-tempur/1173-materac-tempur-firm-luxe-cooltouch.

Poza tym dobrze jest wyeliminować różne źródła światła w sypialni, zarówno dochodzącego z domu jak i zza okna. Usprawni to wytwarzanie melatoniny, a co za tym idzie pomoże zapaść w głęboki sen. Wprowadzenie choć kilku z powyższych zasad z pewnością przyczyni się do poprawy naszego snu i pomoże komfortowo wypoczywać każdej nocy.

Zapraszmy na https://www.youtube.com/playlist?list=PLbvQbtp5Twh0TktCuNhvLt4oPArqjNkGz

artykuł sponsorowany.

Next Post

Meble ogrodowe – bezpieczne i praktyczne

pon Lis 23 , 2020
Przydomowy ogródek to bardzo fajna rzecz, która zapewnia nam świeże owoce i warzywa, jest miejscem, gdzie sadzimy nasze ulubione kwiaty, ale także takim, w którym możemy rozłożyć leżak i poopalać się lub po prostu odpocząć na wolnym powietrzu. Niektórzy ograniczają się tylko do leżaka, ale warto pomyśleć o czymś więcej […]
dwie ławka bez oparcia